איך להכפיל את ההכנסות מרשימת התפוצה שלכם באמצעות אוטומציות

עם כל ערוצי השיווק שקיימים בימינו והשיח סביב הרשתות החברתיות, בעלי חנויות רבים שוכחים שאימייל מרקטינג הוא עדיין אחד ערוצי השיווק הטובים ביותר שיש עבור מי שמוכר אונליין.
הסיבה המרכזית לכך היא שאימיילים – זוהי דרך התקשורת המועדפת ביותר על לקוחות.
עד לא מזמן אוטומציות באימייל מרקטינג היו נגישות רק לחברות גדולות עם משאבים גדולים, אך לאחרונה מצב זה השתנה, וכיום באמצעות מספר כלים פשוטים ויכולות מובנות מתקדמות שיש ברוב מערכות הדיוור,  גם עסק קטן יכול בקלות לבצע אוטומטיות ובכך להגדיל משמעותית את הקשר עם הלקוחות שלו ולייצר יותר מכירות מהערוץ הנ"ל.

כמה מהלקוחות שלנו משתמשים באימייל מרקטינג כערוץ השיווק המרכזי ביותר שלהם משום שזה מניב להם את התשואה הגדולה ביותר עבור ההשקעה.

הנה כמה אוטומציות חשובות שבלעדיהם אתם קרוב לוודאי מפסידים הרבה כסף. לכן יותר ממומלץ בעבורכם להטמיע אותם כמה שיותר מהר.

אוטומציית אימייל למי שנוטש את כרטיס הקנייה.

כנראה האוטומציה החשובה ביותר ששווה לבעלי חנויות הרבה כסף.

כאן למעשה אנו יוצרים קשר באופן מיידי עם לקוח שהתחיל תהליך רכישה והפסיק אותו באמצע.

יכולות להיות סיבות רבות לנטישה של לקוחות תוך כדי תהליך רכישה, אבל מובן מאוד שזה יהיה חבל לוותר על הלקוחות האלו, שכן לעיתים נדרש מאתנו סיוע קטן על מנת להפוך את הגולש שהתחיל תהליך רכישה – ללקוח.

נכון שייתכן כי הלקוח אכן התחרט ולא רוצה לרכוש את המוצר אבל במרבית הפעמים הנטישה מתבצעת מסיבות אחרות. לדוגמא יתכן שהלקוח התחיל בתהליך ואז גילה שכרטיס האשראי שלו לא עליו, או לקוחות שמבצעים את הרכישה תוך כדי פעולה אחרת שמקשה עליהם לסיים אותה בנחת כגון הליכה, נהיגה או פעילות עם הילדים.

בעיות טכניות הם גם גורם משמעותי לנטישת לקוחות, בעיקר בשל העובדה שתהליך הרכישה אינו ידידותי ומהיר באמת באתרי אונליין.

אין זה  מקרי שבמרבית הפלטפורמות הגדולות למסחר אלקטרוני – האימייל של הלקוח הוא השדה הראשון, שכן זה מאפשר לבעל החנות ליצור קשר במייל עם מי שנטש את הכרטיס באמצע.

על ידי חיבור של החנות לתוכנת דיוור חכמה וביצוע אוטומציה פשוטה ניתן להגדיר מייל שישלח באופן מיידי למי שנוטש את הכרטיס.

אנחנו אוהבים לשלוח מייל מאוד אישי לגולשים שנוטשים שמצד אחד נותן להם תחושה טובה ומנסה לסייע להם לסיים את התהליך ומצד שני דוחף למכירה, הנה דוגמא למייל נטישה פשוט מאוד שאנו שולחים באחד מהאתרים שלנו (בחו"ל), בהמשך המייל מופיעים לינק ותמונה של המוצר/ים שהלקוח הוסיף לסף:

הנה כמה המלצות חמות למייל נטישה:

  • שימו לב שהמייל נשלח כביכול מאדם פרטי (בעל החנות או נציג שירות לקוחות) מה שמגדיל משמעותית את אחוז הפתיחה והמעורבות איתו.
  • שורת הנושא צריכה להיות מועילה וידידותית.
  • יש לעודד את הנוטש ליצור איתנו קשר ישירות ויש לענות בצורה קלה לכל שאלה או בעיה טכנית (כאמור חלק גדול מהנטישות מתבצעות בגלל קשיים טכניים).
  • השפה צריכה להיות קלילה וכמה שפחות רשמית (אנחנו אוהבים להוסיף אימוג'ים).
  • יש לנצל את המייל הזה גם כדי לחזק עם המכירה עם משפטים כגון "אנו מזכירים לך שאצלנו ניתן להחזיר כל מוצר תוך 14 יום ללא שום עלות וללא דמי משלוח".
  • מאחר שכאמור מדובר בהתעסקות עם הלקוחות הפוטנציאלים הכי חמים שלנו המייל צריך להיות מכוון להמרה, יש להוסיף בגוף המייל לפחות פעמיים קישור לדף הרכישה ולהדגיש זאת.
  • בנוסף למייל נטישה שמתקבל מייד עם הנשירה של הלקוח מהתהליך, יש באפשרותכם לתזמן סדרה של מיילים כאלו בהתאם למספר הימים ממועד הנטישה ולהציע בכל מייל הצעה מפתה יותר שתגרום ללקוח לחזור ולסיים את הרכישה שלו.

אוטומציית אימייל ללקוח קיים שלא חזר לקנות במשך תקופה

אנחנו משלמים הרבה מאוד כסף על מנת להביא אלינו לחנות את הלקוחות שירכשו בפעם הראשונה, לרוב יותר מערך הסל הממוצע בחנות. אנו עושים זאת מתוך הבנה כי רכישות חוזרות של לקוח יעלו לנו הרבה פחות וירדו עם הזמן.

לכן, חשוב מאוד לשמור על יחסים עם הלקוחות הקיימים שלנו, שכן מדובר באנשים שכבר רכשו אמון אתנו, אנחנו יודעים שסביר להניח הם מתעניינים במוצרים שלנו ושיש להם את הנכונות לקנות אינטרנטית.

מאחר ואנו חיים בעולם רווי מידע, גירויים ובעיקר אינסוף פרסומות שאדם נחשף אליהם מדי יום, זוהי אחריותנו להגיע ללקוח שוב בתזמון נכון ולהקל עליו לרכוש מאתנו מוצרים נוספים.

אוטומציית חובה לכל חנות אינטרנטית היא שליחת מייל ללקוח שרכש מאיתנו לפחות פעם אחת ועברה תקופה מאז הרכישה האחרונה בה לא בוצעה רכישה.

לא מדובר בניוזלטר רגיל שאנו שולחים לכלל הרשומים /לקוחות שלנו אלא פנייה אישית במייל שמתוזמן בהתאם לפעילות של הרוכש עם האתר שלנו.

לדוגמא ניתן לשלוח מייל לכל לקוח שרכש מאתנו בעבר אולם לא קנה מאתנו בשלושת החודשים האחרונים ולהציע לו מבצע מיוחד, על מנת להחזיר אותו למעגל הרוכשים. מומלץ להזכיר ללקוח במייל מי אנחנו ואת העובדה שהוא רכש מאיתנו בעבר על מנת להגדיל אמון.

ניתן להשתמש באוטומציה כזאת בצורה יעילה יותר כשלוקחים בחשבון את המוצר שנרכש. לדוגמא אחד האתרים שאנו עובדים איתם מוכר טיפול פנים שבועי, אנו יודעים כי חבילה אחת של המוצר מספיקה ל-8 שבועות, ולכן לקוחה שרכשה את המוצר תקבל מייל לאחר כחודשיים (כמובן רק אם היא לא רכשה שוב בתקופה הזאת מיוזמתה) עם לינק ישירות להזמנה נוספת של המוצר.

פעולה כזאת יעילה גם לחנות כמובן אבל גם לרוכש, לכולם יש חוסר זמן שגורם לנו לפספס דברים, והמטרה של האוטומציות היא לתזכר ולסייע לרוכשים לבצע פעולות במינימום מאמץ.

אוטומציית אימייל ללקוחות הטובים ביותר שלנו

כמו בכל עסק מרבית מהרווחים שלנו מגיעים מ- 20 אחוז מהלקוחות הטובים שלנו – אלה שאוהבים או מאוד צריכים את המותג שלנו ורוכשים בסכומים גבוהים או בתדירות גבוהה. כאן המטרה שלנו תהיה לאתר את הלקוחות האלו ולשמר את היחסים איתם במטרה להגדיל את סל הקניות שלהם.

בשלב ראשון עליכם להגדיר מי נחשב אצלכם לקוח טוב, זה יכול להיקבע לפי כמות הפעמים שהוא רכש אצלכם באתר, לפי ערך ההזמנה או גם וגם.

למשל ניתן להגדיר שליחה של מייל אוטומטי לכל לקוח שרכש באתר לפחות ב- 400 ₪ ושמספר הרכישות הכולל שלו הוא לפחות 3 פעמים.

הנה כמה הצעות לתוכן מייל ללקוחות טובים:

הצעה שמעודדת לרכישה נוספת מהירה – כגון הנחה משמעותית שתקפה רק ל- 48 שעות, דיל חם באתר או הצעה למוצרים משלימים למוצרים הקודמים שהלקוח רכש.

הצעה שתעודד סל עתידי גבוה יותר – לדוגמא הנחה קבועה בסה"כ 15 אחוז עבור כל רכישה באתר בשווי של מעל 500 ₪.

הצעה שתעודד יותר רכישות – לקוחות טובים הם הקהל הטוב ביותר עבור מנויים, אם האתר שלכם מוכר מוצר שמיועד לרכישה חוזרת כדאי להציע מנוי קבוע למוצר מה שיבטיח לכם הכנסה קבועה מהלקוח ויחסוך ללקוח את הצורך להזמין אותו ידנית כל פעם מחדש.

עוד שלוש אוטומציות שיכניסו לכם כסף יחסית מהר:

מייל רימרקטינג ללקוח שמתעניין במוצר ספציפי:  מייל שנשלח ללקוח שהגיע דרך אחד המיילים שלכם לדף מוצר ולא התחיל תהליך קניה, ניתן להגדיר שמיד הוא יקבל מייל נוסף שיעודד אותו לרכוש את המוצר שבו הוא התעניין.

מייל ברוך הבא ללקוח חדש:  אחרי שמישהו קונה מכם בפעם ראשונה חשוב להתחיל לשמר איתו על מערכת יחסים קרובה, מאחר וזה גם השלב שהלקוח נמצא בכוונת קנייה גבוהה מומלץ לנצל את ההזדמנות הזאת.

מייל ברוך הבא יכול להציע הנחה על רכישה נוספת, הרשמה למועדון לקוחות או פרטים על מוצרים חמים אחרים שכדאי שהלקוח יכיר.

מייל שוטף ללקוחות קיימים עם המלצה מותאמת אישית: תוכנות הדיוור הגדולות יודעות להתאים אוטומטית ללקוחות עבר שלכם מוצרים נוספים מהחנות שלכם שיעניינו אותם בהתאם למוצרים האחרונים שאותם הם רכשו, כדאי להשתמש בפונקציה הזאת בסיום המייל שנשלח לרשימת התפוצה שלכם.