‏מנהל דיגיטאל ומדיה חברתית? המקצוע שלך בסכנה!

glen-carrie-773789-unsplash

‏מנהל דיגיטאל ומדיה חברתית? המקצוע שלך בסכנה!

‏מנהל דיגיטאל ומדיה חברתית? המקצוע שלך עלול להיות בסכנה!

 בשנים האחרונות אנו עדים לאינפלציה גבוהה במנהלי דיגיטל, פרילנסרים, סוכנויות, חברות פרסום וכו'

נראה שכל מי שמרגיש שיש לו יכולת כתיבה בסיסיות או ידע במערכות הפרסום של  Google  ופייסבוק מחליט לתת שירותים בתחום המדיה החברתית וניהול התוכן.

 מצד אחד יש את לתופעה הזאת  – שמתבקשת בשוק חופשי – יתרונות, שכן כל לקוח בכל גודל יכול למצוא ספק שמתאים לצרכים ולתקציב שלו.

 מצד שני, ריבוי של ספקים ותחרות מוגזמת גורמים לירידת מחירים משמעותית בתחום מה שגורם לירידה באיכות העבודה מכל השחקנים תהליך שפוגע בסופו של דבר גם בלקוחות וגם בנותני השירות.

 אחת הבעיות בעולם ניהול הדיגיטאל היא רף כניסה נמוך מאוד  – לא נדרשים לימודים ארוכים או תעודה רשמית, אין צורך בידע טכני מורכב, ותמיד ניתן להיעזר בפרילאנסרים נוספים כדי להשלים את מה שהספק הראשי לא יודע.

 מצב זה גורם להצפה בנותני שירותים ובתחרות גבוהה מאד על כל לקוח, שמצידו לא באמת יכול לדעת מהו הספק שמתאים לו ובעיקר מה ההבדל בין הספקים שמציעים כולם שירותים גנרים כגון ניהול תוכן, ניהול פרסום ממומן, ניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם וכו'

 הנה למשל מה שקורה בקבוצת פייסבוק ממוצעת כשמישהי מחפשת נותן שירותים בתחום הדיגיטאל, כפי שרואים בתמונה הנ"ל קיבלה עשרות תגובות מספקים שונים שמתחרים על העבודה :

אז מה עושים? ואיך מצליחים להחזיק במקצוע?  הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבלוט מעל המתחרים, לתת שירות מעולה ולהשאיר אתכם במשחק: 

 זכרו את האמרה המפורסמת של ג'ורג' וושינגטון  –  אם זה לא שבור אל תתקן את זה.

אם נשליך את הכלל הזה – שמיושם בעולם הניהול האמריקאי – על העולם שלנו, נלמד כי ברוב הפעמיים כאשר לקוח מרגיש שהוא מקבל תוצאות טובות מהספק שלו – הוא לא ימהר לעזוב אותו ולחפש ספק אחר.

הכלל הזה מצטרף לעיקרון חשוב מאוד מעולם הכלכלה ההתנהגותית  – שנאת הפסד: עוצמת הפחד מהפסד תהיה תמיד גדולה יותר מהרצון להרוויח, כלומר רוב האנשים יעדיפו להימנע מהפסד מאשר לקחת סיכון שיכול לגרום גם לרווח.

נניח כי יש לי חנות רהיטים ואני מקבל כל יום 10 לידים מהקמפיין שלי שמנוהל על ידי ספק דיגיטאל, יהיה לי קשה לעזוב את הספק על מנת לחפש מישהו טוב יותר שכן אומנם יש סיכוי שאמצא ספק שיביא לי תוצאות טובות יותר אבל יש גם סיכון שזה לא יהיה המקרה ואני אפסיד את הלידים שאני מקבל – כלומר עלול להפסיד הרבה כסף בטווח הקצר.

ברור שככל שיש לי מה להפסיד – כלומר שהספק שלי מביא תוצאות טובות יותר – הסיכון שלי גדול יותר ולכן הסיכוי שאעזוב אותו קטן יותר, אם באותה הדוגמא אני מקבל רק 2 לידים ביום יהיה לי הרבה יותר קל לקחת את הסיכון ולחפש ספק טוב יותר.

המשמעות בשבילנו – מנהלי הדיגיטאל, היא תמיד לשאוף לעשות את העבודה שלנו בצורה הטובה ביותר ולתת שירות לקוחות טוב, אם נעשה זאת אז גם אם יש בשוק ספקים טובים  או זולים מאיתנו הלקוחות שלנו לא ימהרו לקחת את הסיכון ולפטר אותנו לטובת הרפתקה חדשה.

שימו לב שאנחנו לא בחיים בעולם של ואקום וסביר להניח שהלקוחות שלנו יודעים פחות או יותר מה קורה עם המתחרים שלהם, לכן, באחריותנו לוודא שאנחנו באמת נותנים את השירות הטוב ביותר, בעולם הדיגיטאל מי שנשאר במקום בעצם חוזר אחורה ולכן צריך תמיד ללמוד על הפיתוחים החדשים, להתאים את האסטרטגיות שלנו, ללמוד קורסים חדשים ובעיקר לקרוא באופן קבוע ולפתח את היכולות שלנו בתחום שגם ככה משתנה במהירות.

 הגדילו את מספר הלקוחות הפוטנציאלים שלכם על ידי התמקצעות והשגת יתרון תחרותי.

 זוכרים את התמונה מתחילת המאמר?  עכשיו תראו מה קורה כשמישהו מחפש שירות שהוא קצת יותר ממוקד ודורש התמקצעות ספיציפית יותר:

 במקרה הזה הלקוח הפוטנציאלי דורש מישהו שמבין בתחום מאוד ספציפי, מאחר שרוב אנשי הדיגיטאל עדיין לא מכירים את התחום ניתן לראות כי התחרות למי שכן מכיר – נמוכה.

אני אישית החלטתי להתמקצע ב 2 תחומים בחמשת השנים האחרונות: מסחר אלקטרוני ומרקטינג אוטומיישן, שניהם תתי תחומים בניהול דיגיטאל אך התחרות עליהם כספקים הרבה יותר נמוכה והביקוש אליהם רק גדל מחודש לחודש.

לדוגמא – מרקטינג אוטומיישן הוא תחום יחסית חדש ומאוד חם בשנים האחרונות, מדובר ביכולות – שניתן ללמוד דיי בקלות אגב – המאפשרות לנו להקים מערכות שיווק ותפעול יעילות יותר עבור הלקוח, מה שמגדיל גם את התוצאות השיווקיות וגם חוסך הרבה מאוד זמן ומשאבים ללקוחות.

 כרגע הביקוש לפתרונות כאלו גבוה מההיצע מה שמאפשר לי לגבות סכומים גבוהים יחסית על השירות ובתמורה לתת שירות באמת טוב – מצב שמזכיר מאוד את מה שהיה בתחום הדיגיטאל לפני 10-15 שנה כשהתחלתי לתת שירותים בתחום הפרסום והניו מדיה.

 עבודה של חצי יום עבודה יכולה להניב כ 1000-2000$, פרויקטים מורכבים יותר שדורשים להכיר את העסק לעומק ולבצע תכנון גדול יותר יכולים להיות מתומחרים ב 10,000 -30,000 ₪.

 צבירת יתרון יחסי לא רק שמאפשר לקבל עבודות חדשות עם שכר נאה בצדן, אלא מאפשר לי ולחברה שלי לקבל גם עבודות דיגיטאל רגילות (ניהול פייסבוק, אינטסגרם, פרסום ממומן וכו') בייתר קלות, שכן לקוח שמגיע אלינו בגלל מרקטינג אוטומיישן ומקבל פתרון טוב ירצה להעביר אלינו גם את שאר הנכסים האינטרנטיים שלו, לקוחות מתוחכמים יותר ירצו מלכתחילה לקחת ספק שיש לו ידע במגוון רחב של תחומים ושיוכל לתת להם מענה מקיף ויעיל יותר.

 תנו ללקוחות שלכם יותר שירותים

 הרחבה של השירותים שאנו יכולים לתת ללקוחות שלנו מאפשרת לנו להכניס יותר מכל לקוח.

הצפה של נותני השירותים גרמה להורדת מחירים משמעותית בתחום ולתחרות גדולה על כל לקוח, לכן לרוב המחיר שנוכל לגבות בתחילת הדרך יהיה יחסית נמוך, אבל לאחר שבנינו יחסים עם הלקוח, ובהנחה שעשינו לו עבודה טובה –  הוא יסמוך עלינו ויעדיף לקבל אצלנו עוד שירותים מאשר לחפש ספקים אחרים.

כאן נוכל להציע ללקוחות שלנו שירותים משלימים וככל שיהיו לנו יותר כלים נוכל לקחת חלק גדול יותר מעוגת התקציב של הלקוח.

 בעולם הדיגיטאל יש תחומים רבים ששווים הרבה ללקוחות ושאנו יכולים לפתח יכולות בהם כגון עיצוב, הפקת תוכן, וידאו וצילום, תפעול חנויות אינטרנטיות, בניית קהילות וכו'

 בעולם המרקטינג אוטומיישן שאני מתעסק בו אני מציע הרבה שירותי אוטומציה תפעולית – הכוונה לאוטומציות שהרבה מהן מנהליות ושחוסכות זמן וכסף ללקוחות ועוזרות לעשות לו סדר בעסק (לדוגמא אוטומציות לניהול הזמנות אינטרנטיות, קבלת לידים, הנהלת חשבונות ועוד), היתרון כאן הוא ששירות כזה רלוונטי כמעט לכל עסק, חוסך הרבה מאוד משאבים ללקוח ולכן מתומחר גבוה ולי כנותן שירות קל יחסית לספק אותו באמצעות כלים ושירותים מוכנים שכבר קיימים ומיועדים לצרכים האלו.

 ככל שתרכשו יותר ידע בתחומים שנושקים לתחום העיקרי שלכם תוכלו עם הזמן לתת עוד ועוד שירותים ללקוח שלכם ולהגדיל את ההכנסה הממוצעת מלקוח.

לסיכום, נכון שבגלל אופי העבודה התחרות על כל לקוח בעולם השיווק האינטרנטי גדולה מתמיד, עם זאת עולם זה משתנה ומתפתח במהירות ולכן תמיד נוצרות התמחויות חדשות שיכולות לתת לספקים יתרונות תחרותיים.

אני מאמין כי עם הזמן ייווצר שיווי משקל בתחום כך שרק אנשי המקצוע הטובים – שמשקיעים באופן קבוע בלמידה, התעדכנות ופיתוח היכולות – ישרדו בעוד הרבה מנותני השירות הפחות מקצועיים יבינו כי בעולם הדיגיטאל מי שלא נמצא עם יד על הדופק – נותר מאחור.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email