השיטות האלו יגרמו ללקוחות שלכם לייצר עבורכם מכירות נוספות

שיווק באמצעות שיתוף פעולה עם הלקוחות (פוטנציאלים וקיימים) היא טכניקה חמה ופופולרית להגדלת החשיפה והמכירות בחנות האינטרנטית, בעיקר משום שהיא קלה ליישום ולא מצריכה השקעה גדולה.

כדי להמחיש לכם בקצרה מדוע שיטת השיווק הזו אטרקטיבית ואיכותית נתעמק לרגע בקהלי היעד החמים ביותר ב-e-commrece.

מרביתם בני דור המיליניום (דור ה-Y), ילידי שנות ה-80 וה-90 ושנות ה-2000 המוקדמות אשר נולדו והתבגרו בתוך העידן הדיגיטלי. מדובר בנשים וגברים שמתרגלים במהירות לחידושים טכנולוגיים. בעבור המילניאלז (כך הם מכונים בקצרה) נוכחות ברשתות חברתיות או שימוש במכשירי נייד חכמים מהווים אמצעי תקשורת עיקרי ולמעשה הפכו לצרכים בסיסיים בעבורם.

במחקר שפורסם בשנת 2018 ע"י Allianz Life 60% מלקוחות מילאנלז דיווחו כי ביצעו רכישה משום שראו את המוצר ברשתות החברתיות. מחקר נוסף שפורסם ע"י ShareThis מראה כי מילאנלז יטו פי 2 יותר מאחרים  לרכוש מוצר שהם בעצמם שיתפו!

גם קהלי יעד מבוגרים יותר מושפעים מרשתות חברתיות ובפרט ע"י חבריהם ומכריהם – בני דור המילניום וגם הם בהתאמה יטו לרכוש מוצרים ששותפו על ידם.

כפי שאתם מבינים, יש יתרון ענק בלהניע את הלקוחות לשתף את המוצר שלכם ברשתות החברתיות שלהם ובקבוצות הוואטסאפ שלהם. השיתופים הללו יכולים לעורר הקלקות וחשיפות למוצר ובהמשך להוביל לרכישות.

שיטת שיווק מבוססת שביעות רצון הלקוח:

כולנו מתמקדים בשיווק ומשקיעים את מאמצינו כדי להגיע לשלב המיוחל של רכישת המוצר. אם ננתח לרגע את שלב הרכישה נבין כי טמונה כאן הזדמנות אדירה ליצור שיתוף פעולה עם הלקוח שחווה קשת של רגשות חיוביים לנוכח הרכישה כגון שביעות רצון, שמחה או סיפוק עצמי. בעיתוי כזה נוכל להניע אותו לשתף ברשתות החברתיות את דבר הרכישה.

לפי מחקר מאוניברסיטת מישיגן שפורסם בכתב עת לפסיכולוגיה צרכנית קנייה היא חוויה מעוררת שמחה ועונג ולכן מדובר בקהל יעד איכותי ביותר לשיתוף לטובת שיתוף הרכישה ברשתות החברתיות.

עיתוי הבקשה

בשלב הרכישה של מוצר קיימות מספר הזדמנויות לבקש מהלקוח לשתף את המוצר.

הזדמנות ראשונה היא כאשר הלקוח הפוטנציאלי מבקר באתר ומתעניין בדף המוצר שלכם.  אנו ממליצים להפוך את דפי המוצר שלכם "נוחים לשיתוף" ע"י שימוש בתוסף כפתורי סושייאל מעוצבים ומותאמים למיתוג שלכם. חשוב למקקם את הכפתורים במקום מורגש ופונקציונלי ולבצע B/A טסטינג על מנת לבחון את המיקום הממיר ביותר.

הזדמנות נוספת היא קורית לאחר ביצוע הרכישה כאשר הלקוח צופה בדף אישור הזמנה/תודה שמתקבל בשלב שהוא מצוי בדרך כלל בשביעות רצון מירבית. גם כאן נקפיד להטמיע במיקום ממיר כפתורי סושייאל מתאימים, אמזון לדוגמא עושה זאת היטב ומעודדת כל רוכש לשתף את הרכישה שלו מיד לאחר הקניה:

טיפ אחרון הוא לפנות ללקוחות במייל פולואופ – לאחר שכבר קיבלו את המוצר ונגמר תהליך הבירור ביחס למוצר. חשוב לזכור שמועד שליחת המייל משתנה ביחס לסוג המוצר. אם מדובר במוצר דיגיטלי כגון ספר ממהדורה אלקטרונית אז אפשר לשלוח את הפנייה, מספר שעות מרגע הקנייה, אולם אם מדובר במוצר פיזי, רצוי לחכות מספר ימים, כך תוכלו לוודא שבזמן הזה נענו שאלות הלקוח או תהיות כלשהן ביחס לאספקה. המפתח להצלחת התהליך כאן הוא בהקניית חוויה טובה ונעימה ללקוח ולכן מומלץ בתחילת המייל להודות ללקוח על שביצע את רכישת המוצר. באופן זה ייווצר רושם חיובי בעיני הלקוח, שפוטנציאלית יניע אותו להיענות בחיוב לפנייה שלכם.

איך נגרום ללקוח לשתף?

לאחר שהבנו מתי כדאי לבקש מהלקוח לשתף, חשוב לא פחות לדעת כיצד ניתן לעודד אותו באמת לשתף אתנו פעולה. עולם הפרסום החדשני, המבוסס על מודל הקהילות, פותח בפנינו באמצעות הכלים הדיגיטליים הזדמנויות רבות לבניית מערכת יחסים טובה עם הלקוחות שלנו.

דרך מומלצת להגדיל את מעורבות הלקוחות בפרסום המוצר הוא ע"י עידוד הלקוחות להעלות תמונה שלהם עם המוצר. הלקוחות יטו לשתף יותר מוצרים בעלי ערך חברתי גבוה.

ניתן למשל לערוך תחרות שמעוררת את הלקוחות שלכם להיות מעורבים בפרסום. דוגמא מצוינת לכך היא תחרות שבה אתם פונים ללקוחות ומבקשים מהם לצלם את המוצר בתוספת עיצוב אישי שלהם. מדובר בשיטה פופולארית אשר מייצרת לכם פרסום חיובי ותורמת בחזרה ללקוחות שלכם.

בדומה לכך ניתן לערוך הגרלות בקרב קהל הלקוחות שלכם, דרך נוספת שמניעה אותם לשתף את המוצר ברשתות החברתיות.

כאשר הלקוחות חולקים תפיסת עולם וערכים זהים עם המוצר שלכם נמליץ לכם לשתף את הסיפור האישי שלהם. לדוגמא כאשר המוצר הוא נעליים העשויות מחומרים נטולי עור כלומר "נעליים טבעוניות" והלקוח מנהל אורח חיים טבעוני.

דרך נוספת היא ע"י מינוף סיפור הרכישה האישי של הלקוחות.ישנן חנויות המציעות ללקוחות לדבר על חוויה הרכישה שלהם ועל היחס שקיבלו מהחנות ואף שולחות צלם שילווה אותם למשך יום בחייהם. אופציה קיימת בהקשר זה היא הבלטת סיפורי ההצלחה המקצועיים (ע"י ציטוט, סרטון קצר) של הלקוחות שלכם שעושים שימוש במוצר שלכם. באופן זה ע"י שימוש ביחסי ציבור משותפים תמנפו את ערך המוצר שלכם בעיני הלקוחות שלכם.

אופציה נוספת היא ע"י הזמנת הלקוחות לאירועי השקה של החנות, שם יש להם הזדמנויות להיות מתועדים בעת שהם משתפים את החוויות שלהם עם החנות.

עולם הדיגיטל מעניק לנו כלים ויוצר הזדמנויות נהדרות להגדיל את קהל הלקוחות שלנו, חשוב להתעדכן ולחשוב כמובן באופן יצירתי כיצד להעמיק את האמון ומעורבות הלקוחות שלנו בתהליך הפרסום.

שיטת שיווק מבוססת תגמול כלכלי ללקוחות.

בשיטת שיווק זו תניעו את הלקוחות שלכם לשתף אתכם פעולה בשיווק המוצר שרכשו ע"י המלצה לחברים, מכרים ומשפחה ע"י תגמול כלכלי. משמעות הדבר הוא תגמול לקוח קיים/פוטנציאלי בעבור הפניית תנועה לאתר שלכם. שיטה זו נכללת תחת שיווק באמצעות תכנית שותפים. מטרייה גדולה הכוללת מספר סוגים של "שותפים לשיווק". אנחנו נתמקד כאן בשותפים לשיווק שהם הלקוחות שלכם.

מדובר בשיטה פופולארית מאוד ונוחה ליישום. כיום ניתן באמצעות טכנולוגיה מאוד פשוטה להוסיף תכנית שותפים לחנות שלכם.

תכנית שותפים בנויה על מודל תגמול כלכלי של לקוחות/מבקרים באתר ע"י תשלום עמלה בעת ביצוע רכישה. ניתן להציע את ההצעה ללקוח קיים לאחר סיום רכישת המוצר בדף אישור ההזמנה/ תודה, באתר במייל פולואפ לאחר מכן.

קיימות שלוש אפשרויות מרכזיות שתוכלו באמצעותן לתגמל את הלקוחות שלכם:

  1. תגמול כספי בצורת מתן עמלה ללקוח על רכישה שהתבצעה כתוצאה משיתוף והמלצת המוצר שעשה.
  2. תגמול כלכלי באמצעות מתן נקודות אשר מקנות הנחה בקנייה עתידית של מוצרים באתר.
  3. מודל cashback – החזר כספי בגובה מסויים מסכום הרכישה שביצע הלקוח. לדוגמא הלקוח ממליץ לחברים ובמידה ומישהו מהם רכש את המוצר הלקוח מקבל החזר ככספי בגובה שנקבע מראש לדוגמא 15% מעלות המוצר במידה ומישהו מחבריו רכש בפועל את המוצר. רצוי שההודעה הזו תופיע מיד לאחר ביצוע ברכישה.

כיום ברב הפלטפורמות המוכרות לניהול בלוגים ואתרים כגון wordpress ,woocommerce, shopify ו- magento יש תוספים פשוטים שבונים בעבורכם את תוכנית השותפים.

היתרון הגדול שמדובר בטראפיק שהוא חינמי. מצד אחד הלקוח שמשתף את המוצר –  מפרסם אותכם ומגדיל את החשיפה למוצר, מצד שני יש סיכוי גדול שיותר שתתבצע רכישה משום שאנשים נוטים לרכוש מוצרים שהומלצו ע"י חבריהם, כך שמדובר במצב בו כולם יוצאים מרוצים ומורווחים.

תכנית שותפים אטרקטיבית כשיטת שיווק למוצרים שהמחיר שלהם הוא 40$ ומעלה על מנת שהעמלה שתציעו ללקוחות שלכם "השותפים לשיווק החנות" תהיה יחסית גבוהה.

בחו"ל תחום השיווק באמצעות תכנית השותפים רחב מאוד ולמעשה קיימות שם רשתות שותפים שמחברות בין בעלי חנויות ומוצרים לבין שותפים שמתמחים בשיטת השיווק הזו.

אם אתם רוצים לבנות אסטרטגיית שיווק מותאמת לחנות שלכם שלחו לנו הודעה בצור קשר ונשמח ללוות גם אתכם.