בשנים האחרונות נהפך פייסבוק (כולל חברת הבת אינסטגרם) למקור התנועה המרכזי עבור בעלי חנויות ועסקים רבים.
עם זאת כל מי שמפרסם בפייסבוק וודאי שם לב כי מחירי הפרסום בפייסבוק גדלים כל הזמן וכי החשיפה יורדת, למזלנו במקביל, מערכת הטרגוט של פייסבוק נהיית חכמה יותר ומי שמנצל אותה כראוי יכול להביא תוצאות טובות יותר בפחות כסף.
הדרך לייצר תוצאות טובות היא לתת לפייסבוק לאסוף כמה שיותר מידע על החנות שלכם ועל הגולשים באתר שלכם ואז להשתמש במידע הזה כדי לבנות קהלים ולפרסם לכל קהל תוכן רלוונטי.
למעשה, בניית קהלים מתאימים יכולה לייצר את ההבדל בין פרסום אפקטיבי ורווחי בפייסבוק לבן בזבוז כסף רב על תנועה לא רלוונטית ועל קליקים יקרים מאוד.
את הקהלים תוכלו לייצר בחלק ה Custom Audience שנמצא בתפריט ה Audience בפייסבוק ("קהלים" אם הפייסבוק שלכם בעברית)
להלן הקהלים שחובה כמעט לכל מי שמוכר משהו אונליין לייצר ולהשתמש, ושמהנסיון שלנו מביאים את התוצאות הטובות ביותר בפרסום בפייסבוק:
רוכשים – buyer
כמובן שזה הקהל הכי חשוב שלכם, האנשים שרכשו אצלכם באתר ולכן יש סיכוי גבוה שירכשו שוב, התקשורת עם קהל הקונים צריך להיות ממוקד יותר באימייל אך עדיין נרצה לפרסם להם באופן קבוע בפייסבוק אם כי בצורה מתונה יותר.
כמה נקודות חשובות לגבי פרסום לקהל הזה:
· חשוב לא לגרום להם תחושה של פספוס או הפסד, אם למשל אני מעלה היום הנחה אגרסיבית על מוצר כלשהו באתר (או על כל האתר), לא ארצה שמישהו שרכש את המוצר במחיר מלא בימים האחרונים – ייתקל בפרסום – לכן חשוב לשים את האנשים שרכשו את המוצר שלכם בימים האחרונים – כאקסקלוד.
· על מנת למנוע מצבים כמו בסעיף קודם ועל מנת לא להציף את הרוכשים שלכם בפרסום מומלץ לייצר לפחות שני קהלים של רוכשים (בהתאם למוצר שלכם) – אחד של רוכשים שרכשו לאחרונה (לדוגמא רוכשים מ ה 7 ימים האחרונים) ואחד של כלל הרוכשים שלכם.
· מאחר שעלות המרה לקהל הזה תהיה מן הסתם הרבה יותר נמוכה ניתן להציע מבצעים אגרסיביים יותר לרוכשים שלכם.
:Cart Abandonment
אנשים שהוסיפו מוצר אחד או יותר לסל הקניות אבל לא ביצעו רכישה בפועל מסיבה כזאת או אחרת, לעיתים בגלל סיבות פיזיות שלהם (לא היו ליד האשראי, היו בנהיגה או במצב שלא מאפשר קניה, הופרעו באמצע התהליך) ולעיתים בגלל סיבות טכניות באתר.
זה הקהל שהכי חשוב לעבוד עליו ולנסות להמיר אותו, שכן אנחנו יודעים כבר שהם קרובים מאוד לרכישה ורק צריכים מאיתנו דחיפה קטנה.
מומלץ להקים לקהל הזה קהלים של 7,14 ו 30 יום ולכל סגמנט למקד פרסום משלו.
הפרסום היעיל ביותר לקהל הזה הוא מודעות דינמיות – כלומר מודעה שמציגה ללקוח את המוצר הספציפי בו הוא צפה באתר, ניתן לייצר
מודעות כאלו בקלות על ידי חיבור קטלוג המוצרים שלכם לפייסבוק /גוגל /אינסטגרם גם לקהל הזה חשוב מאוד לבצע פעילות מייל יעילה.
initial checkout
צעד קדימה מהקהל הקודם, כאן כבר מדובר באנשים שממש התחילו תהליך רכישה והפסיקו באמצע, חשוב
מאוד לפרסם להם אגרסיבית ב 24 השעות הראשונות ולעשות אקסקלוד לרוכשים.
שימו לב ששני הקהלים הנ"ל רלוונטים גם לפרסום מיידי שמטרתו לשכנע אותם לסיים את הרכישה וגם כקהלים חמים שניתן לפרסם להם באופן שוטף שכן הם הביעו כוונות רכישה.
לקוחות נאמנים:
בהתאם לעסק שלכם ולאופי המוצר זהו קהל של הלקוחות הרווחים ביותר באתר שלכם, אנשים שכנראה אוהבים את המותג שלכם מאוד וישמחו לרכוש מכם מוצרים וכן לייצר מעורבות בפוסטים ואירועים אינטרנטיים שלכם במדיה החברתית.
גולשים ששהו באתר שלכם הכי הרבה ביחס לכל הגולשים:
רלוונטי מאוד אם המוצר שלכם דורש מעורבות קצת יותר גבוהה ולמידה של הגולש עליו, (למשל קורסים, הכשרות ומוצרים יקרים), תוכלו לייצר קהל של אנשים ששהו במשך הזמן הארוך ביותר באתר שלכם מה שמעיד על זה שכנראה המוצר או השירות שלכם מעניינים אותם מאוד.
תוכלו להגדיר זאת במסך הקהלים באופן הבא: