איך לייצר יותר מכירות בחנות אינטרנטית מבלי להגדיל את תקציב השיווק?

 צמיחה מואצת בשוק המסחר האלקטרוני

בעידן שבו כלכלת האינטרנט גדלה בקצב מהיר חשוב להתעדכן בכלים השונים אשר מאפשרים לכם לבצע שיפורים מתמידים, להקטין עלויות  ולהעלות את ערך המוצרים שלכם בעבור הלקוח. במילים אחרות להגדיל את היתרון התחרותי שלכם.

 לפי statista בשנת 2017 שווי הקניות הקמעונאיות במסחר אלקטרוני (b2c) נאמד ב-2.3 טריליון דולר. התחזיות מראות כי בשנת 2021 המכירות יכפילו את עצמן ואף יותר, ויעמדו על 4.88 טריליון דולר.

ישבנו ללקט ולבחור 3 טיפים אפקטיביים שיאפשרו לכם להעלות את כמות המכירות מבלי להגדיל את תקציב השיווק. כפי שמיד תראו המכנה המשותף לטיפים הללו הוא עיקרון הגמישות. גמישות שלכם כיזמים ובעלי חנויות להיות מעורבים יותר, להציע יותר אפשרויות שלכם בצורת התשלום באתר או לחילופין בזמינות שירות הלקוחות שלכם. גמישות מייצרת לכם אטרקטיביות ויתרון יחסי לעומת חנויות אחרות שמביאה לכם יותר תנועה עם פוטנציאל גבוה למכירות.

גמישות בשיטת התשלום – הרחיבו את אופציות התשלום בחנות האינטרנטית

לקוחות רוכשים כיום מוצרים ושירותים בשיטות תשלום מגוונות. כאשר מביטים בשיטות התשלום הפופולריות לשנת 2017 שנסקרו ע"י statista מבינים את ממדי התופעה. לצד אופציות התשלום המסורתיות כגון רכישה באמצעות כרטיס אשראי או חיוב (42 אחוז ו-23 אחוז בהתאמה), יתר הצרכנים בחרו בשיטות תשלום אלטרנטיביות כולל PayPal (APM’S- Alternative Payment Methood’s).

אם אתם מוכרים באינטרנט –  הוספה של אפשרות תשלום כמעט תמיד תגדיל לכם את המכירות.

בישראל רוב הלקוחות קונים בכרטיס אשראי או באמצעות PayPal, לצערנו אנו פוגשים בבעלי עסקים רבים ובחנויות אינטרנטיות  שמוותרים על אופציית האשראי בגלל שהיא דורשת בירוקרטיה מצד בעל האתר. חשוב להבין שהסתמכות על אופציית התשלום –  PayPal בלבד גורמת בהחלט להפסד לקוחות, שכן להבדיל אולי ממה שנראה לנו – האנשים הטכנולוגיים, לאחוז גדול מאוד של הרוכשים באונליין אין עדיין חשבון PayPal (בעיקר רוכשים מזדמנים או מבוגרים יותר).

כיום רב הפלטפורמות למכירה אונליין תומכות בשיטות תשלום מרובות, ואפילו לפלטפורמת Shopify – שעד לאחרונה היה קשה ישראלים להכניס אופציית סליקה באשראי – יש היום פתרונות יעילים מאוד.

ככל שתאפשרו ללקוחות שלכם גמישות בשיטת התשלום המועדפת עליהם כך תגדילו את היקף המכירות שלכם.

 גמישות בקשר שלנו עם הלקוח  – צ'אט ידידותי ומותאם למובייל

המגמות החשובות בתודעת השירות לצרכן שהוטמעו בענף המסחר האלקטרוני כמו לדוגמא ע"י מתן פידבקים (reviews) על המוצר/השירות באתר, מתמרצות אותנו, אלה שחיים e-commerce יומם וליל, להגדיל את המעורבות שלנו בכל שרשרת הערך של המוצר, החל משלב ביצוע הזמנת המוצר ועד שלב האספקה. לכן חשוב שנבין ונכיר את צורכי הלקוח, וניתן לו מענה באופן יצירתי וחדשני תוך התאמה לסביבה העסקית התחרותית והדינמית.

אם כן ע"י תכנון ושימוש בכלים מותאמים ניתן להגביר את שיתוף הפעולה שלנו עם הלקוחות וליהנות מחווית שירות משותפת.

אחת הדרכים היעילות לכך היא שימוש בתוסף צ'אט באתר – המאפשר ללקוח פוטנציאלי לקבל מענה מיידי בייחוד במועד ביצוע הזמנה. באמצעות אוטומציות ניתן לחבר את המערכות הנ"ל לסלולאר שלכם כך שתקבלו הודעה בכל פעם שמבקר באתר עולה לצ'אט ובמקביל הלקוח יהנה מזמינות מירבית, דבר המחזק את מערכת היחסים וקשרי האמון שלכם עם הלקוח, אשר מעיד על שירות לקוחות חזק ותורם בדרך לקבלת פידבקים חיובים והגדלת מעגל הלקוחות שלכם.

יתרון נוסף לשימוש בצ'אט באתר היא במתן חווית קניה בסלולר נעימה ונוחה יותר למבקרים בחנות שנהנים לגלוש באתרי מסחר ולמצוא מוצרים אהובים אשר מתקשים בשלב תהליך הקנייה הן מתוך חשש בהזמנת פרטי החיוב שלהם והן מתוך מאותגרות טכנולוגית.

גמישות בהתאמת השירות לפי סוג הלקוח – מרקטינג אוטומיישן

כיום ניתן בהשקעה חד פעמית לא גדולה לייצר מערכת אוטומטית שמאפשרת חווית לקוח משופרת ומשמעותית יותר על ידי שיווק נישתי ולקהלי יעד רבים ומגוונים.

כך ניתן לפלח ולהתאים את טיב השיווק והשירות לפי פרופיל הלקוח ובכך ליצור בעבורו חווית שירות פרסונלית ככל האפשר.

לדוגמא ניתן לצבוע בקלות את הלקוחות הנאמנים ביותר בחנות ולהציע להם הנחה קבועה או מבצעים מיוחדים. בנוסף ניתן לאתר לקוחות שהחלו תהליך רכישה והפסיקו באמצע ולעזור להם לסיים את התהליך,  ניתן לפנות שוב ללקוחות עבר שלא רכשו מכם תקופה מסוימת ולהציע להם מבצע אגרסיבי שיחזיר אותם לאתר ועוד.

לפרטים נוספים על אוטומציה לחנויות צרו איתנו קשר.